Toekomst evenementen mogelijk met nieuw virtueel platform
Hilversum, 23 juli 2020Mediatechnologiebedrijf NEP en MediaMonks, de content-tak van S4 Capital, bundelen hun krachten als productiepartners en lanceren een nieuw virtueel platform.
Dit innovatieve platform helpt organisaties binnen en buiten de eventbranche in hun transitie van traditionele evenementen naar virtuele of hybride evenementen. De twee wereldspelers uit Hilversum gebruiken hun jarenlange ervaring op het gebied van broadcast en live event technologie en hun expertise in de creatie van user experiences om virtuele en interactieve oplossingen te ontwikkelen voor wereldwijde evenementen.
Een nieuwe realiteit voor evenementen
Inmiddels hebben al meerdere bedrijven gebruik gemaakt van dit platform, waaronder hightechbedrijf ASML voor hun jaarlijkse tweedaagse congres. In twee tijdzones hebben 14.000 unieke bezoekers, vanuit 20 verschillende landen, gekeken naar 125 breakout sessies en 80 individuele presentaties op 9 verschillende virtuele stages, en met meer dan 500 vragen en 30.000 momenten van interactie deelgenomen aan dit 32 uur durende live event.
Ralf van Vegten, Managing Director van NEP, legt uit: “De vraag naar virtuele alternatieven voor fysieke events zien wij enorm groeien, niet alleen bij media- of eventorganisaties maar juist ook bij corporates die in contact willen blijven met hun collega’s en klanten. Dit platform zorgt ervoor dat bedrijven en bezoekers elkaar op een interactieve manier kunnen blijven opzoeken en dat bedrijven zich zoveel mogelijk aan hun oorspronkelijke jaarplanningen kunnen houden, ondanks de mogelijke achterstand die in de afgelopen maanden is opgebouwd. Dit platform is geschikt voor ieder soort evenement en bereidt ons goed voor op de toekomst waarin evenementen steeds meer een hybride vorm krijgen met zowel fysieke als virtuele componenten.”
Remco Vroom, Hoofd Platform Solutions bij MediaMonks, voegt toe: “Een succesvol virtueel evenement gaat veel verder dan een goede wifi-connectie en een simpele livestream. Er is nu een enorme behoefte om elkaar toch ook online tijdens congressen, festivals en andere evenementen te ontmoeten. Met deze oplossing kunnen we er voor zorgen dat organisaties hun hoge kwaliteit voor hun bezoekers kunnen waarborgen, en dat je als bezoeker ook echt de connectie kan maken met anderen. We gaan een nieuwe realiteit tegemoet en met deze samenwerking kunnen we een nieuw standaard voor evenementen bieden, wereldwijd.”
Unieke, interactieve bezoekerservaring
NEP en MediaMonks kunnen met hun oplossing de conceptontwikkeling, contentcreatie, registratie en distributie van virtuele evenementen gedeeltelijk of volledig uit handen nemen. Van grote festivals en entertainment shows, tot aan congressen, sport- of business events, voor elk evenement is een volledig virtuele of hybride oplossing mogelijk, die voortbouwt op het oorspronkelijke fysieke event of juist een volledig nieuwe weg inslaat.
Het nieuwe platform is multi-inzetbaar waarbij storytelling, en technische knowhow centraal staan om een volwaardig event en een unieke bezoekerservaring te creëren. Met de toevoeging van interactieve features zoals VOD, internationale live-verbindingen, breakout sessies en content sharing is daarnaast realtime interactie mogelijk en kunnen sprekers en bezoekers op elkaar reageren en vragen stellen. Ook is het platform, inclusief alle binnenkomende en uitgaande verbindingen, ingericht volgens de laatste ISO normeringen en GDPR standaarden, waardoor persoonsgegevens en bedrijfsinformatie altijd goed beveiligd zijn.